Dert benim, tasa benim, karışma sana ne
Yol benim, kader benim, yürürüm kime ne?
Göz benim, nizam benim, tartar ölçerim
Ölçülere uymayan uzasın, bize ne
Kalkıp bir çay demleyelim hadi keçeli
El âlem ne derse desin canım, bize ne
Sustuk çünkü anlayan yoktu hâlimizden
Gayretimiz hep fazlaydı mecalimizden
Kızıyoruz haksızlığa, öfkemiz derin
Keşke gerçekten bir şey gelse elimizden
Çalışıp kazanıyoruz helalimizden
İncinmesin kimse imalı sözümüzden
Şikâyet ediyor gibi gelmesin kuzum
Bugüne şükür memnunuz biz hâlimizden
Cezveyi kapıp bir orta kahve yapayım
İçelim hem keyiften hem kederimizden
Davul bile bak çalıyor dengi dengine
Bulaşmasın bu cahillik senin rengine
Çam ağacından üzüm toplanmaz kuzum
Yazık etme kalas için kendi kendine
Küstüler bize, biz de küstük nicesine
Nefsimi temize çıkarmam öylesine
İçler dışa, dışlar içe çevrilse kuzum
Kimse aynada bakamaz kendi yüzüne
Karanfilli çay demlendi doldur içelim
Kimse olmasa Allah bakar yüzümüze
Yok bize kalan bir şey atadan dededen
Elde ne varsa hep kendi emeğimizden
Sağlığımız yerinde ya çok şükür kuzum
Bir şekilde geliriz yine üstesinden
Yıllar geçti vazgeçmedik hayalimizden
Neşemiz evlatlara olan sayemizden
O masumlar da bizi tutmasa kuzum
Geçeriz hem dünyadan hem de kendimizden
Çay kesmedi kalk şekersiz kahve yapalım
İçelim hem keyiften hem kederimizden